Thursday, December 6, 2012

Berpakaian labuh~

Assalamualaikum,



Aku melihat labuhnya tudung dan pakaian lambang keperibadian tinggi seorang muslimah,
Aku juga melihat labuhnya tudung dan pakaian lambang kecantikan seorang muslimah.

Diri ditutup rapi tanpa seinci pun aurat kelihatan yang bisa dilihat ajnabi,
Indahnya tertutup rapi tanpa menggugat iman dan nafsu lelaki.

Aku juga ingin melabuhkan tudung dan pakaianku,
Tetapi suasana dan persekitaranku tidak mengizinkan aku berbuat demikian.
Bukan alasan yang aku reka untuk tidak berbuat demikian.

Aku ingin sekali berada dalam persekitaran seperti sahabatku yang sudah mendirikan rumahtangga,
Persekitaran yang membolehkan berpakaian labuh.

Perlukah aku mengambil jurusan agama dan belajar di universiti bernamakan Islam dahulu untuk aku berpakaian sebegitu?
Aku berharap dapat berpakaian mengikut syariat kelak.
Doakan aku~

"Aku perlukan 'kompas' kepada 'peta' untuk selamat sampai ke destinasi terakhir."


p/s : aku tidak mengharapkan ustaz-ustaz untuk menjadi "kompas"ku kelak, cukuplah dia jejaka yang menjaga solat dan agama. 

0 Your opinion:

Introduction