Saturday, October 15, 2011

Saham Modelling~~~

Assalamualaikum..

First of all, korang jangan banned saya lak.. Saya nak cerita pasal Amanah Saham Akhirat untuk model-model dan photographer kat luar sana tu.. [even muslimah model]

1. Model tak tutup aurat dan photographer yang post gambar kat muka buku

Seperti yang kita tahu, jadi model ni memang la masyuk, then boleh jadi famous dan menjadi kegilaan ramai kan..yelah, orang cantik dan kacak atau HOT.. Benda biasa, jadi model ni mestilah nak posing, pakai baju lawa-lawa dan tak cukup kain, make-up tebal2, dan macam-macam la.. Bila exposed 1 negara, orang tengok aurat...Fuuhhh memang amanah saham akhirat dengan dosa tu melambung-lambung la naik...

Then, fotographer lak dia dah tangkap gambar..then edit2 bagi cantik..mestilah gambar dia yang cantik tu dia nak bagi orang tengok kan? Lalu mulalah tersebar gambar-gambar model yang tak tutup aurat tu kat majalah, surat kabo dan website-website... Tahu tak, photographer jugak turut share saham dosa ngan model tu..Dah la tangkap gambar model yang sexy2, lepas tu pi tayang gambar model tu lak..memey la meningkat gak saham photographer tersebut...

2. Model Muslimah dan photographer model muslimah~~

saya tak mahu ulas lebih lanjut..tengoklah printscreen ni..


walaupun shoot untuk muslimah, photographer tetap jugak lelaki..dan itu tak dibolehkan bak kata al ustaz..sebab masih juga bergaya didepan lelaki..dan belum tentu fesyen yang digayakan tu betul-betul menutup aurat..

p/s --> sebab tu saya lebih suka amik gambar pemandangan..Lagi indah dan tenang.. =)
            lagi 1, saya ni tak berapa pandai jugak..tapi saya nak jugak bagitau korang pasal benda ni.. ^__^Y peace yaw~~

4 Your opinion:

GUNNERS said...

okieeee...bagussss...troskan lg nasihat2 begini~!!!!

Aisya Humaira said...

tenkiu incik gunner.. ^__^

Azza Azman said...

maceh awak....

Aisya Humaira said...

came2 awak.. =)

Introduction