Thursday, October 20, 2011

Berubah~~

[ kali ni nak guna "Aku" lagik..entry kali ni nak sempoi sikit la.. ]

Assalamualaikum..

Hari ni aku nak kongsi dengan korang sume lah... Aku sangat gembira plus terharu bila aku tengok ramai antara kawan-kawan aku dah berubah ke arah kebaikan... Aku bersyukur sangat, rasa cam nak nangis.. - Tambah-tambah tengah hujan ni..lagi bertambah feel nak nangis..huuuu..rilek2..tahan.. -


Kawan aku chat aku..dia bagi salam ler mule2.. lepas tu dia cakap la camni " Indahnya wall ko..thanks.."..
Then, aku usha wall fb dia.. Subhanallah..penuh dengan kata-kata cintakan kepadaNya.. Aku ucapkan Alhamdulillah dalam hati..
Then, aku balas la kat dia.. "No probs weyh.. Aku suke tgok ko dh byk brubah".. Dia balas balik, "Sesetengah insan yg ditimpa musibah akn rebah sujud mnymbah sang pencipta , tp manusia akan bangun dn berdiri sperti sediakala . Aku harap aku x jd mcm tu . Aku harap aku rebahh smpai akhir"

Aku balas balik "oo k2..Alhamdulillah.. ak hepi tgok ko byk brubah ke jalanNya..
moga trus istiqamah yer.. =) "

Then, dia pun undurkan diri dengan ucapan "amin, thanks dan salam"..

Aku ada perasan jugak de beberapa orang lagi kawan aku dah berubah dan semakin cinta akan Allah dan RasulNya..

Semoga perubahan kita semua ni akan terus kekal selamanya kawan, moga kita juga sentiasa beristiqamah...Jangan pernah malu untuk berubah ke jalanNya.. Kalau malu, kita jugak yang rugi di akhirat kelak.. Mudah2an kita tak jadi seorang yang muflis di akhirat sana kelak.. Kalau ada kawan macam nada memerli, endahkan..dan jadilah pemimpin mereka..pengaruhi perubahan kamu itu, mudah2an mereka juga turut ikut berubah ke arah kebaikan..

Dan jangan pernah tunggu tua baru nak berubah..Ingatlah kematian boleh datang menjemput bila-bila masa saja..

Doakan kami supaya terus menjadi insan yang teguh iman di dada..supaya terus berjalan lurus berpaksikan perintahNya...dan terus ikhlas dalam beribadat kepadaNya..

dan aku juga berharap, korang yang baca blog aku ni pun turut berubah sama..tak pe jika perlu perlahan-lahan.. Biarlah amalan yang sedikit tapi berterusan..itu yang Allah suka.. Jangan pernah fikir yang korang dah terlambat.. NOiii Selagi ada masa, korang masih boleh berubah.. Allah itu Maha Pengampun lagi Maha Penyayang...


Changed to the TRUTH pathway..Islam is the right pathway...


2 Your opinion:

GUNNERS said...

alhamdulillah...moge lebih ramai lagi yang akan bejuang tok ISLAM

Aisya Humaira said...

insyaAllah...
mudah2an dorg yg prnah terleka dgn dunia kmbali ke pangkal jln kn?

Introduction