Monday, September 12, 2011

Komen tentang drama Islamik..

Yer, di laman muka buku tengah hangat membahaskan mengenai drama-drama atau filem yang seolah-olah mempersendakan agama Islam..


Pada pendapat saya, saya ambil side positive.. Mungkin pengarahnya hendak berdakwah, tapi berkemungkinan caranya tidak sesuai.. 


Komen saya, rasanya pengarah serta penulis skrip perlu mengkaji semula jalan cerita malah kalau boleh hendaklah disemak oleh ulama-ulama di mana nanti akan ada perubahan yang diperbetulkan agar menepati konsep Islamik atau dakwah yang hendak dipertontonkan.. Selain itu, pengarah serta penulis skrip perlu belajar bagaimana orang dari seberang membuat drama atau filem yang berkonsepkan Islamik ini yang betul-betul bertepatan..


Kejayaan filem Ketika Cinta Bertasbih, perlu jadi contoh serta ikutan.. Yang penting, mendalami ilmu agama terlebih dahulu jika niat kita hendak berdakwah.. 


Saya tak kata saya dah cukup bagus, tetapi ini adalah sekadar pendapat.. Kalau boleh renung-renungkan lah.. Dan kalau boleh, masyarakat janganlah hanya tahu menghukum serta beri komen negative..apalah salahnya sekiranya kita beri pendapat yang membina.. 







0 Your opinion:

Introduction