Monday, September 5, 2011

I LOVE ISLAM MORE!

Islam itu indah.. Islam itu mudah namun jangan dipermudahkan Islam..


Apa yang telah saya baca dan saya pelajari tentang Islam lebih banyak lagi, saya rasa cinta akan Islam ini makin mendalam..


Terasa seperti muallaf pula.. Sedangkan para muallaf mungkin ilmunya lebih banyak lagi dari diri ini walaupun mereka baru sahaja memeluk Islam.. Malunya saya...


Wahai sahabat-sahabat, pelajarilah serta carilah ilmu agama.. Ini sangat penting akan kehidupan kita di sana nanti.. 

”Dari Abu Dzar, ia berkata: Rasulullah SAW bersabda:

”Wahai Abu Dzar. Hendaklah engkau pergi, lalu engkau mempelajari satu ayat dari kitab Allah, lebih baik bagimu daripada kamu shalat 100 rakaat. Dan hendaklah engkau pergi, lalu engkau mempelajari suatu bab ilmu yang dapat diamalkan ataupun belum dapat diamalkan, adalah lebih baik daripada kamu shalat 1.000 rakaat.”

(HR Ibnu Majah dengan sanad hasan)


"Apabila kamu ditegur tentang kebaikan oleh rakan sebayamu, anggaplah mereka ini kasihkan kamu, bukannya tunjuk baik. Apabila kau ditegur oleh orang muda dari kamu, anggaplah itu kata-kata orang yang masih sedikit dosanya berbanding kamu. Apabila kau ditegur oleh orang yang lebih tua dari kamu, anggaplah mereka ini telah banyak beramal daripada kamu."



Namun bukanlah saya terlalu pandai sedangkan ilmu saya masih sedikit.. Oleh itu, saya menyeru kepada sahabat-sahabat sekalian.. Hayatilah Islam itu.. Kerana jika betul-betul kita hayati Islam itu, kita berasa sangat tenang.. Percayalah.. Marilah bersama menuju ke JannahNya.. 







0 Your opinion:

Introduction