Saturday, November 27, 2010

KENAPA AWAK PAKAI TUDUNG??

Soalan ni sering ditanya pada diriku sejak aku mula memakai tudung pada semester 2 ini..

Si A : Kila, siapa bf baru kau? kenapa pakai tudung?
Jawapan : Kila mana ada bf lar.. Kila pakai sebab dah nekad and memang dah berniat nak tutup aurat..
Si A : Oohh..ingatkan bf kau suruh pakai..
Jawapan : tak de lah..

Si B : Shakilla, kenapa awak pakai tudung..awak nampak lain la..sebab saya dah biasa nampak awak free hair..
Jawapan : Adalah sebabnya.. (nk explain nnti dia x fhm pun)

Saya ni tak nampak chantek macam orang lain yang pakai tudung..huhu..

Konklusinya disini adalah, saya pakai tudung sebab saya memang dah niat dan bertekad nak menutup aurat..dan ada lagi sebabnya, tidak perlu untuk diceritakan..kalau dah berniat baik, tak perlu untuk memberitahu sebabnya..cukuplah hanya dengan sebab yang dah diberikan itu..

harap saya akan menjadi muslimah yang solehah..amin~




4 Your opinion:

Nomad Melayu said...

keep up the good work then!

Aisya Humaira said...

syukran~
^_^

dida @ didot said...

Alhamdulillah syakilla. Aku sokong sepenuhnya dgn perubahan ko ni. harap berkekalan..amin.. :)

Aisya Humaira said...

=)
tq fren..

Introduction