Friday, November 12, 2010

Kenangan Yang Tidak Boleh Dilupakan~~~

Kenangan tersebut adalah mengikuti kumpulan koperasi sekolah ke Perak masa saya di tingkatan 2..

Saya memang sukakan negeri Perak kerana keindahannya, oleh itu saya tidak melepaskan peluang mengikuti rombongan koperasi sekolah ke sana.

Semasa di Perak, kami tinggal di asrama pelajar Sekolah Menengah Teknik Lebuh Cator bersebelahan dengan Sekolah Anderson,Ipoh.. Saya sangat excited masa tu..

Kami berada di sana atas urusan kerjasama dengan koperasi Sekolah Anderson.. Di sana kami mempunyai banyak aktiviti.. Aktiviti pertama kali sampai di sekolah itu, adalah ice-breaking..

Keesokannya, kami dibawa melawat sekolah anderson.. Bagi saya bangunan sekolah yang lama itu cantik, dewan besarnya pun cantik..Piala-piala diletakkan didalam dewan tersebut dan gambar-gambar pengetua sekolah tersebut juga digantung pada dinding dewan.. Saya mengagumi sekolah tersebut..

Aktiviti kami di sana juga melawat lombong bijih timah di mana tempatnya saya sudah tidak ingat, selepas itu kami bergerak ke Pasir Salak kalau saya tidak silap di mana ada muzium terowong masa bersebelahan dengan sungai..

Selepas itu, kami bertolak ke Gua Tempurung..Saya sangat gembira kerana itu adalah kali pertama saya masuk gua.. Tempatnya juga sangat indah.. Apabila kami dibawa masuk ke dalam gua tersebut rasanya sangat sejuk, dan terdapat stalaktit dan stalagmit yang sudah berusia ratusan tahun.. Ada juga di dinding-dinding gua berbentuk haiwan seperti buaya..Yang itu sahaja yang saya ingat, tetapi ada banyak lagi bentuk-bentuk di dinding gua itu.. Pada masa itu saya tidak puas kerana meneroka hanya sedikit daripada bahagian gua tersebut, saya juga berazam ingin meneroka gua tersebut dengan pakej Grand Tour di mana aktivitinya lebih mencabar..

Keesokannya kami terpaksa pulang, tapi sebelum pulang kami mengadakan explorace. Walaupun kumpulan saya mula agak lambat, tetapi dengan semangat kerjasama dalam kumpulan kami menang tempat pertama..
Saya rasa amat berat untuk meninggalkan Perak kerana saya dah jatuh cinta dengan negeri itu.. Semasa dalam perjalanan pulang kami singgah di Kellie's Castle.. Tapi saya tidak mengikut mereka masuk kerana saya sudah masuk masa rombongan pengawas sekolah ke situ..

Apa-apa pun, kenangan ini sangat indah... Saya amat berharap dapat pergi lagi ke tempat-tempat yang sudah saya kunjungi masa saya di tingkatan 2..
Wahhhhh rindunya....nak pergi tempat tu lagiiiii........................

   Inilah pintu masuk ke Gua Tempurung..sangat cantik tempatnya...serius..

Kat sini tempat makan..masa ni saya tak makan..nak jimat duit..hehe..cuma saya duduk-duduk saja kat situ..

Gambar contoh jer ni.. Tapi kat sini tempat saya dan kawan-kawan saya duduk sementara nak balik dorm kt Sekolah Anderson tu..

1 Your opinion:

LIFE.. said...

wahaha sori le ayat bahasa melayu saya kurang memuaskan..
dah lama tak tulis karangan.huhuhu..

Introduction