Sunday, October 9, 2011

Serahkan PadaNya..



Benar katamu,
Jangan terlalu berharap perkara yang tidak pasti,
Masa depan kita tidak tahu,
Kelak bimbang akan kecewa dihati..



Benar,
Ku pasti bersederhana dalam soal ini,
Kerana aku juga tahu,
Hidup kita Allah sudah rancang..



Semua yang berlaku ada hikmahnya,
Hanya Allah sahaja yang mengetahui..,
Kita hanya mampu merancangnya,
Namun Allah jualah yang menentukan segala..



Benar,
Pastiku sedih andai dikau bukan yang ditakdirkan untukku,
Tapi aku harus redha dengan ketentuanNya..

Namun ku selalu memanjatkan doa,
Agar kau lah yang tertulis di Loh Mahfuz untukku..
Ku panjatkan doa agar hubungan ini kekal hingga ke syurgaNya,
Melalui jalan yang diredhaiNya iaitu jalan pernikahan..



Apa yang pasti,
Kita harus selalu berdoa padaNya
Bertawakal padaNya..
Moga Allah memperkenankan doa kita..

Apabila kamu berdoa, maka hendaklah kamu berazam serta benar-benar memohon kepada Allah s.w.t dan janganlah berkata: Ya Allah, jika Engkau kehendaki maka perkenankanlah kepada aku, kerana sesungguhnya Allah itu bukanlah kedekut. (H.R. Muslim)

Apabila kamu berdoa, janganlah berkata: Ya Allah, ampunilah aku jika Engkau kehendaki. Tetapi hendaklah dia serahkan permohonannya dengan senang hati, kerana Allah tidak pernah segan untuk memberikan sesuatu kepadanya. (H.R. Muslim)


Selagi aku belum halal bagimu,
Aku serahkan hubungan ini padaNya..



2 Your opinion:

GUNNERS said...

weyhhh...ayat last 2 beshhh....

Aisya Humaira said...

hehehe..ni mood tengah jiwang karat..tu yg berpuitis yg tak berapa nk sastera..hahaha

Introduction