Sunday, October 16, 2011

Mak Saya Selalu Cakap ...

Assalamualaikum..

Dari dulu lagi mak saya selalu cakap pada saya ;

" Kakak, masa akan datang kita tak tau berapa kerat je orang yang pandai mengaji Quran boleh ajar Quran kat anak-anak masa akan datang.."

" kakak tau mengaji Quran, mana tau nanti kakak lak mengajar budak2 ngaji..bersinar-sinar rumah kakak nanti.. senang tak payah nak hantar mengaji kat orang, sebab kita tak tau orang ajar apa kat anak kamu nanti" sambung mak..

Dalam hati saya cuma dapat mengaminkan sahaja apa yang mak saya cakap tu..walaupun saya ni bukan la pakar sangat dalam bacaan Quran serta tajwid ni.. Tapi saya akan cuba jugak belajar lebih dalam lagi dalam ilmu Quran ni..Supaya dapat ajar anak2 kelak.. InsyaAllah jika umur panjang...



6 Your opinion:

GUNNERS said...

insyaallah bolehh....

Aisya Humaira said...

insyaAllah.. :)

AININ SURAYA said...

nak seribu daya . tanak banyak je dalih nya kan =)

Aisya Humaira said...

btul2..tpi kena jgk la..spye nnti senang..

Srikandi permata said...

Assalamualaikum,
alhamdulillah..sucinya niatmu..
Insyaallah..boleh..teruskanlah usahamu..
"Ilmu dan kepandaian itu adalah sahabat yang setia dalam hidup sampai kepada penghabisan umur."
Carilah ilmu itu dan mahirkanlah agar dpt dirasai dan membntu ummah ini..
selamat mujahadah..

Aisya Humaira said...

waalaikumussalam..
InsyaAllah ana akan teruskan usaha ana ni..
terima kasih atas kata-kata itu enti..
^__^

Introduction