Tuesday, September 27, 2011

Hargailah (Part 1)~~

"Iman, tengok tu ada awek cun ar...lawa siot..." - puji Syakir kepada perempuan yang lalu dihadapannya itu..

"Weyh, kenapa dengan kau ni? Kau dah kira untung dapat si Zahra.. Kau tahu kan si dia seorang yang baik dan agamanya pun diredhai.. Cantik pun cantik..kira pakej dah.. Insya'Allah boleh membahagiakan hidup kau..apa lagi yang kau rasa tak cukup dalam diri dia??"

" Alaa kan aku baru jer berapa bulan kenal dengan dia.. Aku tahu dia baik, agama pun pandai.. Tapiii...." jawab Syakir kepada pertanyaan Iman..

" Tapi apanya?? Sedangkan Rasulullah sendiri pernah bersabda, antara keturunan, kecantikan, harta dan agama..Pilihlah yang beragama..Nescaya berbahagialah kamu.. Kau kena bersyukur kerana Allah dah mempertemukan Zahra dengan kau.. Sedarlah!! Kalau kau curang dengan dia, sakiti hati dia..kau akan menyesal satu hari nanti.."

"Yelah, yelah.. Aku cuba.. ", jawab Syakir..

"Kau renung2kan balik, dan aku nak kau bayangkan..Kalau kau dapat awek cun mana sekali pun, adakah dia sebaik Zahra? Tu jer aku nak cakap dengan kau..." pesan Iman kepada Syakir lalu meninggalkan Syakir keseorangan.

Zahra, walaupun seorang gadis biasa.. Akhlaknya cukup terpuji.. Auratnya dijaga rapi walaupun kelihatan berfesyen.. Berfesyen yang benar-benar menutupi aurat.. Melihat tudungnya menutupi dada, pakaian yang longgar, dan memakai stokin.. Benar-benar teliti Zahra menjaga auratnya.. Sedangkan gadis-gadis lain, menutupi aurat tetapi tidak lengkap.. Mungkin mereka tidak tahu bagaimana tutup aurat dengan cara yang betul..




Zahra juga turut menjaga akhlaknya serta dirinya dengan baik.. Walaupun dahulu Zahra seperti gadis-gadis biasa yang tidak menutup aurat.. Namun Allah telah memberi peringatan serta hidayahNya kepada Zahra.. Alhamdulillah..Zahra kelihatan manis dalam keadaan menutup aurat dengan rapi serta pandai memperhias akhlaknya..


to be continued~~~


0 Your opinion:

Introduction