Saturday, September 10, 2011

Redha

Redha,
Hati ini redha kerana ....


kalau Allah sudah takdirkan SESUATU itu untuk kita, walau seluruh isi ALAM ini menghalang kita dari mendapatkannya, kita TETAP akan DAPAT jua. Tetapi jika Allah sudah takdirkan sesuatu itu BUKAN untuk kita, walau seluruh isi alam ini MEMBANTU kita untuk mendapatkannya, tetap kita TIDAK AKAN DAPAT..


Kita perlu ikhlas dengan ujian serta ketentuanNya..bersabarlah dalam menempuh ujian ini..


‎"TULISKAN rancanganmu dengan pensil kemudian serahkan pemadamnya kepada Allah SWT. Izinkan Allah memadam bahagian yang bukan ditakdirkan untukmu dan menggantikannya dengan rancangan yang lebih baik. Kerana Allah lebih mengetahui apa yang baik untuk kita. Yang lebih baik untuk kita, mungkin bukan seperti yang manusia sangka. Selalu ada hikmah di sebalik rancangan yang Allah siapkan khas untuk kita, hambaNya yang beriman."

"Adakalanya Allah memberi sebelum sempat kita menadah tangan, kerana Dia tahu apa yang kita inginkan. Adakalanya Dia mengambil sebelum Dia memberitahu, kerana Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk kita. Adakalanya Dia sedang menguji tanpa kita sedari, maka Dia anugerahkan akal untuk berfikir, memilih jalan terbaik.."

Peringatan hati, 


Jangan mendahului-Nya dgn menetapkan seseorg itu adalah jodohmu,sebelum ijab kabul dia bukan siapa2 bagimu blm halal utkmu.

Andai dialah jodohmu yg tertulis di Lauh Mahfuzh,Allah pasti akan menanamkn rasa kasih dlm hatimu & hatinya,itu Janji Allah.

Akan tetapi,selagi kalian tdk diikat oleh ikatan yg Halal,slama itu jgn mubazirkan perasaanmu.Juga jangan melampaui batas yg telah Allah tetapkan...



Ya ALLAH,
hanya kau yang tahu apa yang aku rasa saat ini..
Aku tidak jemu berdoa kepadamu meminta petunjuk..
Andai rasa kasih ini dapat menenangkan jiwa kau berkatilah ia,
Andai rasa rindu ini yg kau kehendaki,
kau teruskanlah titip rasa rindu itu dalam hati ini,
akan setia menunggu andai itu yang tertulis
.

Namun, seringkali aku BERDOA agar namamu lah yang tertulis di Luh Mahfuz untukku~~
.....akan setia menunggu andai itu yang tertulis

0 Your opinion:

Introduction