Saturday, April 9, 2011

Macam-macam~~

Ni nak story mory pasal ragam manusia di dalam bas..muahaha.. Amatlah seronok memerhatikan gelagat-gelagat orang disekeliling..

Ni nak story pasal tadi dan mungkin akan diselit sembelitkan..uppsss.. silap pulak.. Mungkin akan diselitkan kisah-kisah sepanjang menaiki bas ke kelas..

Okey, first kita akan tengok ragam pemandu bas.. Kalau bas bawak laju tahap gaban kita akan berasa sangat seronok akan tetapi kita akan caci maki pemandu bas bila dia bawak bas tahap kure kure.. Ye lah, kita ada banyak hal lain bukan nak membuang masa duduk berjam-jam dalam bas tu.. Betul tak?

Sekarang ni kan negara kita ibarat dah kena tsunami dengan orang-orang yang bukan warganegara, macam tadi saya dengan mak saya dalam bas rasa macam dok kat bangla dah..sebab kitorang berdua je yang orang mesia kat dalam tu.. Dah tu mereka tu tak reti bahasa, dah tekan loceng sekali tu dah la..ni nak tekan banyak-banyak kali.. Tak ke drebar bas tu hangin satu badan.. Hamek ko sebijik kena maki dengan drebar tu.. Padan muka ku hadiahkan di dalam hati ini kepada orang yang tak reti bahasa tersebut..

Haa tadi ada seorang mamat bercakap dengan "seseorang".. Kiranya "seseorang" tu semua orang tak nampak dengan mata kasar.. Atas teori seorang professor tahap diploma ni, berkemungkinan mamat tu sedang berkomunikasi dengan "seseorang" yakni roh yang dikenalinya.. Antara hujah-hujah yang menyokong teori ini (cehh dah macam nak berpidato dah) mamat tu pandang tempat yang sama je walaupun dia ada tengok tempat lain..Tak paham ke? Ala lebih kurang dia tengok penumpang lain dalam bas, lepas tu dia tengok balik tempat "kawan" dia tu duduk..

Dalam hati ada jugak berkata-kata, kalau dapat tengok "kawan" yang dia ber-communication tu kan best..muahaha..

Oh ye, lupa nak celita sama lu olang.. Dalam bas tadi selamberrr jer bebudak sekolah berkissing depan mak.. Dan, hamek ko!! Kena sound dengan mak haku... Memang terbaek!!

Ok la, tu je la kot..nanti kalau ada lagi boleh cerita lagi.. =)

2 Your opinion:

ronyameera said...

hehe yang part budak sekolah kiss tu best huhu

Aisya Humaira said...

best cmne tu? huhu..

Introduction