Monday, October 11, 2010

LIFE AFTER SCOLIOSIS SURGERY...

Bulan 12 yang lalu, lepas SPM saya menjalani pembedahan tulang belakang ni..Mula-mula masuk tempat menunggu  nak masuk bilik bedah tu, alahai sejuknya tak terhingga..Bila kat dalam bilik bedah lagi laa sejuk sampai menggigil..
Last yang saya ingat sebelum tidur tu, saya dengar doktor cakap "ok, we can proceed now because she already sleep"..haha..

Masa tu dah habis pembedahan, ada akak yang keje kat situ, nurse kot tak pasti la..dia kejut..adoi..pergi kejut buat apa..sebab bila sedar jadi pening tau..lepas tu apa lagi, muntah la..bluerk!!!
Agak-agak berapa lama pembedahan tu berjalan? Saya masuk dewan pembedahan kul 10 dan mak cakap saya keluar pukul 5..haha lama kan?

Yang bestnya, lepas sedar tu doktor datang..saya boleh senyum lagi dan doktor kata "hai,boleh senyum lagi awak ni".. =)

Malam tu, saya di hantar ke wad biasa dah..tapi muntah jer la kejenye smpai besok..
haha..tak larat kot..penat..nak makan pun tak de selera..

Bila hari kedua, doktor datang tarik tube kt blakang badan ni, sakit wooo.... Lepas tu, doktor suruh bangun..saya pun bangun dengan bantuan doktor tersebut..Doktor-doktor semua terkezut...sebab pesakit lain yang macam saya ni 4 hari baru boleh bangun, dah la 2 hari boleh bangun lepas tu berjalan pula g tandas..
Doktor puji dan cakap "kalau ada piala, saya dah beri pada awak tau" hehe..

Hari ke-4 saya sudah boleh balik ke rumah..tapi hati tak nak balik sebab saya suka duduk hospital..hahaha..tak tahu kenapa pada masa tu..tapi balik juga la..

2 bulan lepas tu, saya pun dah g berjalan naik motor dengan mak..tapi perlahan-lahan la...bosan kot duduk umah jer time tu..

Bulan 3 ke bulan 4, saya kena denggi pulek!! Masuk hospital lagi..kali ni dapat wad yang duduk sorang..seminggu jugak la duduk kt hospital tu lagi...boring..bukan ada tv pun..nk tido susah sebab sejuk yang teramat dan kena amik darah jer selalu..hmm...

Bulan 6 pula, saya mendaftarkan diri sebagai seorang pelajar universiti kt MSU nih..Excited yang teramat sangat..

Pejam celik, dah 10 bulan dan nak dekat setahun.. Alhamdulillah kehidupan berjalan seperti biasa..cuma tak normal macam orang lain..pergerakan terhad..nak main ice skating pun dah tak boleh..padahal tu kesukaan saya..
sedih jer...

Tak pe la..ada lagi xtvt yang lain boleh buat kot..haa berenang..! Berenang pun kesukaan saya juga..
=)

Doakan saya agar terus sihat..
TQ for read this..

1 Your opinion:

maya anis said...

amin..moge2 hepy slalu..

Introduction