Thursday, October 13, 2016

Murung


 Aku perasan yang aku bukan lagi diri aku.
 Aku makin banyak mendiamkan diri, menung , dan juga kerap tidur awal.
 Aku tak lagi ceria dan murah dengan senyuman seperti dulu.



 Aku tak boleh deal lagi dengan apa yang aku lalui.
 Aku rasa marah, sakit hati dan kecewa!
 Aku rasa fikiran aku serabut.

 Sebab aku rasa dipermainkan, dipergunakan, dan dijatuhkan.
 Sungguh aku berasa amat sangat tertekan.
 Di rumah, pejabat dan diluar.

 Aku punya seorang kenalan yang dah berjaya buat aku jadi macam ni. Kau memang dengki dengan aku! Kali pertama, aku diamkan. Kali ni, aku memang benci kau! Aku memang jarang benci orang, kalau aku dah benci tu means apa yang orang tu buat kat aku memang teruk!

---------------------------------------

 Dalam masa yang sama, aku juga tahu, disetiap kali aku rasa murung semasa aku sedar. Aku cuba istighfar. Ingat Allah. Tapi murung kembali menguasai diri aku. Aku tahu Allah sayangkan aku, di saat aku rasa marah dan sakit hati, post post di facebook seolah menasihati aku yang sedang mengikut perasaan marah dan sakit hati. Seolah-olah Allah sedang memujukku juga.



 Baru sahaja aku buka blog, Ustazah Fatimah Syarha juga update blog dengan perkara yang berkaitan dengan apa yang aku alami. Jadi aku rasa sedikit lega dengan nasihat2 yang di beri.

 Jujur aku katakan, kali ini aku memang tidak kuat. Tapi Allah masih sayangkan aku.

 Mungkin aku perlu masa untuk merawat hati.

Aku mungkin memaafkan, tapi aku tidak akan lupa apa yang orang buat kat aku.



 Terima kasih juga untuk sahabat yang sentiasa ada bagi sokongan dan nasihat. Doakan aku. :')




0 Your opinion:

Introduction